Shop Mobile More Submit  Join Login
APH-These Gates pg 43 by TheLostHype APH-These Gates pg 43 by TheLostHype
Reads left to right,

Translation for the French is approximately "I was hoping not to see you in this tragedy."

Merci :iconpapajack1: et mon ami Chris pour votre aide avec les conjugaisons francaise, je suis un peu rouillée =w=;

> pg 44 [link]

< pg 42 [link]

<< pg 1 [link]

APH belongs to Hidekaz Himaruya
Add a Comment:
 
:iconfandom-lover:
fandom-lover Featured By Owner Jul 3, 2014  Hobbyist Traditional Artist
freeeech <3
Reply
:iconyewneko-chan14:
Yewneko-chan14 Featured By Owner Jun 21, 2013  Student Filmographer
barely noticed french there. Perks of being bilingual =3
Reply
:iconbluefur101:
Bluefur101 Featured By Owner May 12, 2013
This is going to be bad... :(
Reply
:iconvicodinflavoredmints:
VicodinFlavoredMints Featured By Owner Apr 28, 2013  Hobbyist General Artist
Oh dang! A brother's gotta do what he's gotta do tho.
Reply
:iconsoul-reaper-allison:
Soul-Reaper-Allison Featured By Owner Feb 1, 2013
I know where this is going.
Reply
:iconwaveripple:
Waveripple Featured By Owner Feb 1, 2013
EEk! Can;t they see he's trying to help!? Ack! How mean! DX updaye soon!
Reply
:iconshadowsatdusk:
ShadowsatDusk Featured By Owner Jan 31, 2013
Intense.... very intense
Reply
:iconjadefowl:
JadeFowl Featured By Owner Jan 31, 2013  Hobbyist General Artist
D': He Kills The American, and That American Was Important TO Alfie, or his Govornment, and that hurts him. THATS WHAT HAPPENS, ISNT IT.
Reply
:iconthelosthype:
TheLostHype Featured By Owner Feb 12, 2013  Professional General Artist
How do you always know!?!? OwO
Reply
:iconjadefowl:
JadeFowl Featured By Owner Feb 12, 2013  Hobbyist General Artist
Because Im Awesome :icondatpastaplz:
Reply
:icondemtomates:
DemTomates Featured By Owner Jan 31, 2013
Oh.

Well.

...
Reply
:iconthe-ultamite-fangirl:
the-ultamite-fangirl Featured By Owner Jan 31, 2013
Yah know what? I'm not even gonna say it. I've used the cliche so much, that it's not even worth anything as a cliche.
Reply
:iconthelosthype:
TheLostHype Featured By Owner Feb 12, 2013  Professional General Artist
Hahaha! XDDD
Reply
:iconsuperanxiety101:
superanxiety101 Featured By Owner Jan 31, 2013
I knew this was going to end badly! :iconcryforeverplz:
Reply
:iconmasterothhellishyard:
Oh, Mattie...
Reply
:iconchocolatmuffin:
Chocolatmuffin Featured By Owner Jan 31, 2013  Hobbyist General Artist
*sob sob* This is so.....sad and good and well written and sad and Idontknowwhattosayaboutit at the same time...
Reply
:iconthelosthype:
TheLostHype Featured By Owner Feb 12, 2013  Professional General Artist
:iconcblushplz: Thank you very very much!
Reply
:iconchocolatmuffin:
Chocolatmuffin Featured By Owner Feb 14, 2013  Hobbyist General Artist
Keep going, ur not only a good artist, but also a good story writer~
Reply
:iconcanada-x-2pcanada:
Canada-X-2PCanada Featured By Owner Jan 31, 2013  Hobbyist General Artist
I thought the American was Iggy for some reason. @_@ -derp-
Reply
:iconscarletmoon-98:
ScarletMoon-98 Featured By Owner Jan 31, 2013  Hobbyist Writer
Oh shit...*whimpers*
Reply
:iconramonenovello:
RamoneNOvello Featured By Owner Jan 31, 2013  Student General Artist
:tears: Oh my god, what next, WHAT NEXT!
Reply
:iconlucernne:
Lucernne Featured By Owner Jan 30, 2013  Hobbyist General Artist
Holy muffins the American looks like someone I know in RL x'D

Great job on the movement on this page and I love how you update regularly! <3 Can't wait to see more :love:
Reply
:iconthelosthype:
TheLostHype Featured By Owner Feb 12, 2013  Professional General Artist
Cool!!!
Thank you very much! I am honoured to keep entertaining you~
Reply
:iconfallenangelkokoro:
FallenAngelKokoro Featured By Owner Jan 30, 2013  Hobbyist Digital Artist
oh noes :X
Reply
:iconyellowdrifloons:
YellowDrifloons Featured By Owner Jan 30, 2013  Hobbyist General Artist
Oh wow! Suspense is high on this page! Ohh, I'm practically jumping out of my skin I'm so excited!:)
Reply
:iconthelosthype:
TheLostHype Featured By Owner Feb 12, 2013  Professional General Artist
:iconexcitedblushplz: I am really glad to hear that! I hope you will enjoy the rest!
Reply
:iconyellowdrifloons:
YellowDrifloons Featured By Owner Feb 12, 2013  Hobbyist General Artist
Aww, I'm sure I will. :)
Reply
:iconkyhplz:
Kyhplz Featured By Owner Jan 30, 2013
Feels.

You didn't use a translator, did you? :D It's so easy to tell, and that made me so happy!
//still following this like the nut I am
Reply
:iconthelosthype:
TheLostHype Featured By Owner Feb 12, 2013  Professional General Artist
^w^ I am 'technically' bi-lingual but I make a lot of mistakes in grammer and spelling for both languages, lol, if I am using a phrase for posting I usually run it by one of my franco friends before showing the world, my langauge export is english slang, I had a french roommate who didn't know what 'munchies' were ( slang for snacks) and they loved the sound of it so much they used it all the time, hahaha, just thinking about it makes me laugh XD
Reply
:iconkyhplz:
Kyhplz Featured By Owner Feb 12, 2013
LMAO nice xD
I'm fluent in both French and English, so... yeah
I was like "YAY NOT BAD FRENCH"
Reply
:iconcixalea:
Cixalea Featured By Owner Jan 30, 2013  Student Writer
The American kinda looks like 2p!America or, at least, how I envision him (without the cowlick).
Oh, Mattie looks so good on this page~!
Did Canada run toward them because he thought one of them was America? Oh! THE FEELS!

Please keep updating! Your work is wonderful!
Reply
:iconthelosthype:
TheLostHype Featured By Owner Feb 12, 2013  Professional General Artist
^w^- Thank you very much! I will continue to do my best! :icondoyourbestplz:
Reply
:icongabieblue:
Gabieblue Featured By Owner Jan 30, 2013
I love this you get the feeling of the emotion going through.
Reply
:iconthelosthype:
TheLostHype Featured By Owner Feb 12, 2013  Professional General Artist
Thank you! I am glad that it is coming through on an emotional level!
Reply
:iconpoisonoustiger:
PoisonousTiger Featured By Owner Jan 30, 2013  Hobbyist Writer
Is he about to kill the only survivor of that scouting party?
Reply
:iconcanadiianspoonisfork:
CanadiianSpoonIsFork Featured By Owner Jan 30, 2013  Hobbyist General Artist
Yay for quick updates! :D nuuuuuuuu I must see the next!!
Reply
:iconbellemaske:
BelleMaske Featured By Owner Jan 30, 2013  Hobbyist General Artist
Oh god... I have a very bad feeling about this. Great work, though!
Reply
:iconthelosthype:
TheLostHype Featured By Owner Feb 12, 2013  Professional General Artist
Thank you very much! :iconcblushplz:
Reply
:iconinuhsien:
InuHsien Featured By Owner Jan 30, 2013
It's not your fault Mattie. You did what was nessicary. There is no fault in that.
Reply
:iconmaplepucks:
MaplePucks Featured By Owner Jan 30, 2013  Hobbyist Writer
My feels are just all over the place here. I'm really really interested to see what gonna happen. Mattie TT_TT poor poor concerned Mattie, I just, ugh! Feels... * excellent page though, the suspense is definitely high.*
Reply
:iconthelosthype:
TheLostHype Featured By Owner Feb 12, 2013  Professional General Artist
^w^ Thank you, I love to serve up the suspense!~
Reply
:iconfoxesdemonica:
foxesdemonica Featured By Owner Jan 30, 2013  Hobbyist Writer
Oh shit. I really hope this isn't going where I think it's going.
Reply
:iconshinjishuandshigeru:
ShinjiShuandShigeru Featured By Owner Jan 30, 2013  Student General Artist
Poor Matthew :(
Reply
:iconangels7:
Angels7 Featured By Owner Jan 30, 2013  Hobbyist Writer
But it is not Alfred no He thought it was that is why he ran forward. When he relized it wasn't a bad reflex happend it is alright though like lmbrake said it was war Shit happens
Reply
:iconfyreflare:
Fyreflare Featured By Owner Jan 30, 2013  Student Writer
I'm so confused by this one... what just happened?
Reply
:iconkiyoko-mai:
Kiyoko-mai Featured By Owner Jan 30, 2013  Student General Artist
whoa........O_O
Reply
:iconlmbrake:
lmbrake Featured By Owner Jan 30, 2013  Hobbyist Digital Artist
Canada, don't feel too bad. It's war- shit happens! D:
I keep staring at the folds on the American's coat- really nice!
Reply
:iconthelosthype:
TheLostHype Featured By Owner Feb 12, 2013  Professional General Artist
Thank you very much! I really love these divided long jacket things! They show movement so much better then jeans and a t-shirt!~
Reply
:iconpapajack1:
papajack1 Featured By Owner Jan 30, 2013  Hobbyist Writer
The french would be " I was hoping not to see you in this tragedy."
Reply
:iconthelosthype:
TheLostHype Featured By Owner Jan 30, 2013  Professional General Artist
^w^ Ah, yes, good old imparfait, you are right, that is a more exact english translation, but I wanted to stress that the 'hoping' is not done with so I bastardized the english translation to make sure that is how it was interpreted ( I find past english tenses are very simple when compared to French ones, sometimes we try to do too much with the same words which may leads to confusion at times) For example,
"I was hoping not to see you..." could be taken as the hoping is over and be being told as a complete event, like a narration or it could be intrepreted as I intended as if the hoping is still on going because he isn't sure if he is there or not. So I fudged the translation just a bit so that what I intend would be read in english.
>w< Lol, do you think I should have just used present tense in this case, to get the meaning where the phrase would be something that Matt would mutter under his breath as he runs forward? It has been a little while since I have had to do anything more complicated then reading in french, always happy to learn more!
Reply
Add a Comment:
 
×
Download JPG 6293 × 9210




Details

Submitted on
January 30, 2013
Image Size
32.7 MB
Resolution
6293×9210
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
7,434 (1 today)
Favourites
190 (who?)
Comments
56
Downloads
12
×